Periodontologinis gydymas

Periodontologinis gydymas: Periodonto ligos, tai ligos, kurios lokalizuojasi apie dantį. Jei žmogus nepakankamai gerai ar nepakankamai dažnai valosi dantis, dantų vagelėse ir ant dantų paviršiaus kaupiasi apnašas, kuriame atsiranda bakterijų. Jeigu apnašas nebus pašalintas laiku, jis ima kiektėti ir virsta dantų akmenimis. Dantenos ima tinti, kraujuoti. Tai yra pirmieji dantenų uždegimo (gingivito) simptomai. Negydomas gingivitas dažniausiai progresuoja į labiau pavojingas dantenų ligas, kurios gali lemti žandikaulio kaulų tirpimą ir dantų praradimą. Dėl to prevencija yra būtina.

Mūsų klinikoje, gydant dantenų uždegimą, pirmiausia pašalinama jo atsiradimo preižastis – susikaupę dantų akmenys ir minkštasis apnašas (atliekama profesionali burnos higienos procedūra). Vėliau pacientas privalo itin kokybiškai prižiūrėti dantis: valyti juos šepetėliu bent du kartus per dieną, pašalinti maisto likučius iš tarpdančių siūlu, skalauti burną specialiais skalikliais.

Jeigu dantenų uždegimo (gingivitas) nebus gydomas, jis komplikuosis į periodontitą – įsisenėjisį apydančio uždegimą, kuris pažeidžia ne tik dantenas, bet ir patį kaulą, kuris laiko dantų šaknis, bei periodonto raištį. Tuomet dantenos atšoka nuo dantų, ima tirpti danį supantis kaulas. Aplink dantis susidaro kišenės, kuriose kaupiasi bakterijos. Net ir labai gerai valantis dantis iš susiformavisių dantenų kišeniųlabai sunku pašalinti maisto likučius ir minkštą apnašą, todėl uždegimas progresuoja. Jei jis negydomas, ima nykti žandikaulio kaulas, dantys netenka stabilumo, pardeda klibėti ir galiusiai gali visai iškristi.

Pagrindiniai periodontito simptomai:

• Dantenų „kišenių“ atsiradimas
  • Dantenų kraujavimas
  • Danties šaknų paviršiaus apsinuoginimas
  • Pūlingos dantenos
  • Danties kaulo tirpimas
  • Dantų paslankumas
  • Blogas burnos kvapas ir skonis

Ankstyva diagnostika ir gydymas apie dantį esančių audinių iki 80 procentų yra visiškai išgydomi. Periodonto ligos yra gydomos įvairiom metodikom, tai priklauso nuo ligos sunkumo.

Šiandien apie 2/3 pacientų kreipiasi esant lengvai arba vidutinio sunkumo periodonto ligoms gydyti. Mūsų klinikoje taikomas nechirurginis periodontito gydymo metodas – lengvo ir vidutinio sunkumo periodonto ligoms gydyti. Atliekamas giluminis dantenų valymas, pašalinami akmenys, nupoliruojami dantų ir šaknų paviršiai, pašalinamos uždegimo pažeistos dantenos.

Esant sunkiai ligos formai, atliekamas periochirurginis gydymas:

• Kiuretažas – dantenų operacija, išvalanti dantų kišenes.
  • Gingivektomija – operacija, kurios metu yra pašalinamos pažeistos dantenos.
  • Lopo operacijos – jų metu atkeliamas vienas dantenų sluoksnis – lopas.
Siekiant išvengti ligos atsinaujinimo atliekama palaikomoji terapija. Kas 3 – 6 mėnesiai tikrinama paciento burnos būklė, atliekama profesionali burnos higiena. Rūkymas (ypač!), hormoniniai organizmo pokyčiai (brendimas, nėštumas, menopauzė), diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos, kai kurie medikamentai, chemoterapija padidina periodonto susirgimų riziką.